Instituţia şcolii
Analiza SWOT
Analiza SWOT este o metodă eficientă, utilizată în cazul planificării strategice pentru identificarea potenţialelor, priorităţilor şi pentru crearea unei viziuni comune de realizare a strategiei de urmat. Analiza SWOT trebuie să dea răspunsul la întrebarea „Unde suntem ?”, aceasta implicând analiza mediului intern şi extern general şi specific.
Analiza activităţii Şcoalii cu clasele I-VIII Gurbanesti, indica urmatoarele:
Plusuri
- Cadre didactice calificate la majoritatea disciplinelor ;
- Interesul unor cadre didactice pentru un învăţământ modern (mare parte cadrele didactice au urmat cursul de formare continuă : ,,Predare interactivă centrată pe elev”);
- Existenţa unui grup de elevi dornici de performanţă;
- Rezultate bune la examenele de final de ciclu şi la concursurile şcolare;
- Şcoala din Gurbanesti a fost renovată ;
- Şcoala din Gurbaneşti are autorizaţie sanitară de funcţionare pentru anul şcolar 2011-2012;
- Existenţa în şcoală a mai multor calculatoare conectate la Internet;
- Existenţa unor cadre didactice competente în domeniul informaticii;
- Existenţa în şcoală a unei cerc de informatică condus de către profesorul Ion Ionescu;
- Participarea la activităţi extracurriculare;
- Proiecte cu alte instituţii de pe raza comunei;
- Parteneriate cu majoritatea şcolilor de pe valea Mostistei , în cadrul proiectului ,, Conservarea vestigiilor”
Minusuri
- Situaţie economico – socială precară pentru mai bine de 50% din elevi;
- Fondurile băneşti nu sunt suficiente pentru stimularea cadrelor didactice şi a elevilor;
- Multe cadre didactice sunt navetiste;
- Lipsa de interes din partea unor elevi pentru şcoală;
- Dezinteresul unor părinţi pentru situaţia şcolară a copiilor lor, precum şi în ceea ce priveşte unele activităţi desfăşurate de şcoală;
- Lipsa investiţiilor majore în şcoala din satul Cotofanca;
Tendinţe negative
- Scăderea populaţiei şcolare;
- Legislaţia schimbătoare din domeniul educaţiei duce la confuzia elevilor şi părinţilor (mai ales cea cu privire la admiterea în licee);
- Lipsa interesului elevilor pentru şcoală datorită altor motivaţii (televiziune, calculator);
- Nivelul scăzut de educaţie al unor părinţi.
Oportunitati
- Necesitatea realizării unui CDS atractiv şi diversificat;
- Încheierea de contracte cu agenţii economici în vederea realizării de fonduri extrabugetare ;
- Realizarea unor parteneriate cu diverse organisme locale;
- Modernizarea bazei materiale existente;
- Realizarea unor proiecte de grant – uri pentru dezvoltarea şcolară;
- O bună colaborare cu Primăria şi Consiliul Local pentru atragerea unor fonduri pentru îmbunătăţirea bazei materiale.
Concluzii
Acţionăm pentru rezolvarea punctelor slabe şi pentru fructificarea oportunitaţilor cu scopul de a obţine rezultate foarte bune. Deoarece şcoala poate fi pentru comunitate un furnizor de servicii, pegătim elevii pentru a putea oferi calitate.
Planul managerial pentru anul şcolar 2011-2012